پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119053
آنجا که وجدان آدمي، شوق زيستن مي‌بخشد
تاریخ انتشار : 1393/07/07 09:35:52
نمایش : 1651
زندگي دنيوي مقدمه‌اي براي حيات اخروي است و برنده واقعي کسي است که براي سعادت اخروي خويش بکوشد و اعمال نيک خود را پشتوانه خويش در آخرت قرار دهد، "اهداي عضو" يکي از اين کارهاي بزرگ است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها در عصر ماشيني زماني‌که آدميان در پي گذران امور خويش هستند و آينه احساس و انديشه بسياري از آنها را غبار تکبر و سنگدلي پوشانده است، در گوشه و کنار ديار مهرباني انسان‌هايي پيدا مي‌شوند که بدون شک مي‌توان آنها را "انسان" ناميد.

چراکه با وجود دغدغه‌ها و مشقت زندگي هنوز قلب آنها کدر نشده و ذره‌اي انسانيت در وجودشان مي‌توان يافت، هنوز هم انسان‌هايي پيدا مي‌شود که در بزرگراه زندگي لحظه‌اي در تقاطع وجدان درنگ کنند!

در مسير پر پيچ و خم زندگي هريک از ما اتفاقات تلخ و شيرين فراواني رخ مي‌دهد که ذهن و انديشه ما از درک فلسفه اين رخدادها عاجز است و تنها لحظه‌اي تأمل در ياد خدا ما را آرام مي‌کند.

عمر آدمي به سرعت در حال گذر از تونل زمان است؛ زندگي در اين دنيا مقدمه‌اي براي حيات اخروي است و برنده واقعي کسي است که در اين دنيا براي سعادت اخروي خويش بکوشد و اعمال نيک و پسنديده خود را پشتوانه خويش در آخرت قرار دهد.

"اهداي عضو" يکي از کارهاي بزرگي است که مي‌تواند ذخيره و توشه سفر آخرت ما باشد.

احمدرضا نادري يکي از افرادي بود که با اهداي اعضاي بدنش به چندين بيمار حياتي دوباره بخشيد؛ زمستان سال گذشته بود که به دنبال عدم رعايت نکات ايمني در محيط کارش دچار سانحه شد و به کما رفت و بعد از 2 هفته بر اثر مرگ مغزي جان خود را از دست داد.

غم از دست دادن او در چشمان بي‌قرار و گريان همسرش موج مي‌زد با فوت او همسرش عهده‌دار مسئوليت بزرگ کردن دو بچه کم سن و سال شده بود ولي اين اندوه بزرگ او را از پا در نياورد و ذره‌اي از توکل و اميدش به خدا کم نشد.

اين امر سبب شد تا با اهداي اعضاي بدن همسرش موافقت کند و با اين کار خداپسندانه شوق زندگي دوباره را در وجود چندين بيمار نيازمند زنده کند.

زهرا سياح در گفت‌گو با خبرنگار تسنيم در شهرکرد، با اشاره به اهداي اعضاي 4 بيمار مرگ مغزي در سه ماهه آخر سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته 23 مورد اهداي عضو در چهارمحال و بختياري انجام شد.

وي با تأکيد بر نقش رسانه‌ها و مسئولان در فرهنگ‌سازي اين امر خداپسندانه افزود: اين استان با توجه به نسبت بيماران مرگ مغزي در مقايسه با جمعيت در جايگاه نخست اهداي عضو در کشور قرار گرفته است.

هماهنگ کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري گفت: عمل جداسازي اعضاي بدن بيش از 45 درصد بيماران مرگ مغزي استان پس از کسب رضايت خانواده توسط تيم پيوند بيمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد و همکاري پزشکان اعزام شده از استان‌هاي فارس و اصفهان انجام مي‌شود و براي پيوند به بيماران نيازمند عضو به اين استان‌ها منتقل مي‌شود.

سياح ادامه داد: بيشتر افرادي که دچار مرگ مغزي مي‌شوند افراد جواني هستند که بر اثر حوادث رانندگي و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست مي‌دهند.

وي افزود: زمستان سال گذشته خانواده‌هاي بيماران مرگ مغزي بهروز بيگي 26 ساله از هرچگان، احمد رضا نادري 37 ساله ازسامان و سيد حميد حسيني 53 ساله از اردل سه بيماري بودند با اهداي کليه‌ها، کبد، پانکراس و بخشي از عروق خود اميد دوباره به بيماران نيازمند پيوند عضو بخشيدند.

هماهنگ‌کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري گفت: زهرا طهماسبي کودک 6 ساله اهل روستاي سرخون در اردل کوچک‌ترين اهداکننده‌اي بود که متأسفانه به‌دليل تصادف در محور خوزستان - شهرکرد دچار مرگ مغزي شد.

سياح ادامه داد: خانواده اين کودک با اهداي اعضاي فرزندشان به دو پسر بچه و يک دختر 18 ساله اميد دوباره نفس کشيدن را به آنها دادند.

وي افزود: در سه ماهه نخست امسال اعضاي بدن دو بيمار مرگ مغزي اهدا شد که نخستين اهداي عضو امسال در 24 فروردين ماه از سوي خانواده داريوش نکويي، 52 ساله اهل شهر کيان که بر اثر اختلالات انعقادي و خونريزي مغزي دچار مرگ مغزي شده بود، انجام شد.

هماهنگ‌کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري گفت: اهداي اعضاي جوان 21 ساله بر اثر تصادف در 29 فروردين ماه نيز توانست به 5 بيمار نيازمند پيوند عضو زندگي دوباره بخشد.

سياح گفت: اعضاي بدن هادي خالدي کودک 4 ساله که در تاريخ 27 خرداد ماه دچار تشنج و در نهايت مرگ مغزي شد به سه بيمار نيازمند پيوند عضو اهدا شد و کبد و کليه‌هاي اين کودک پس از جداسازي توسط تيم پيوند عضو استان فارس به بيمارستان شيراز منتقل شد.

وي افزود: جواد نديمي، محمدحسين اکبري، بتول سلطاني و مريم احمدي از ديگر بيماران مرگ مغزي استان بودند که با اهداي اعضاي بدن آنها جان چندين بيمار در انتظار پيوند عضو نجات يافت.

هماهنگ کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: اهدا عضو اقدامي خداپسندانه و خيرخواهانه براي بخشيدن حياتي دوباره به افرادي است که عاجزانه نيازمند گذشت و فداکاري بازماندگان بيماران مرگ مغزي هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html